آخرین اخبار
کد مطلب: 80115
راه آهن چهارمحال و بختياري فلات مرکزي را به جنوب 400کيلومتر نزديک مي کند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1774

به گزارش  سلام لردگان- ?قاسم سليماني دشتکي ? روز يکشنبه در نشست با دانشگاهيان در مجتمع غدير شهرکرد افزود:بهره برداري از راه آهن چهارمحال و بختياري باعث مي شود فلات مرکزي ايران به دريا و جنوب کشور نزديک تر شود و اين در کاهش هزينه هاي

حمل و نقل بسيار اثر گذار است.

وي افزود:راه آهن چهارمحال و بختياري مي تواند بيش از 90هزار ميليارد ريال براي کشور در بخش انرژي و 190هزار ميليارد ريال در بخش حمل و نقل صرفه جويي کند.

سليماني يادآور شد:در سفر کاروان تدبير و اميد به چهارمحال و بختياري يکي از پروژه هاي اولويت دار استان ،تسريع در احداث راه اهن است و براي احداث راه آهن بايد از ظرفيت سرمايه گذاران داخلي و خارجي بهره گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت:سفر رييس جمهوري به استان بهترين فرصت براي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري به بخش خصوصي است.

به گفته وي،هفته گذشته نيز مسوولان استاني با بيش از يکصد سرمايه گذار عمده داخلي نشست مشترکي داشتند و سرمايه گذاران براي حضور در استان اعلام آمادگي کرده اند.

وي ،رنجيره توليد فولاد را يکي از ظرفيت هاي سرمايه گذاري اين استان دانست و گفت:فولاد چهارمحال و بختياري 400هکتار زمين براي راه اندازي زنجيره فولاد دارد و سرمايه گذاران از اين فرصت بزرگ بهره مند مي شوند.

سليماني ،حذف تونل انتقال آب بهشت آباد را براي استان يک گام بلند دانست و گفت:حذف اين تونل براي انتقال آب براي استان تاريخ ساز شد.

وي گفت:در چهار سفر رييس جمهوري سابق به اين استان يک هزار و 435پروژه مصوب شد که يکصد هزار و 700ميليارد ريال اعتبار براي ساخت و بهره برداري از اين پروژه ها نياز است و بهره برداري از اين طرح ها 50 سال طول مي کشد.

سليماني افزود:300پروژه در سفرهاي استاني دولت قبلي بهره برداري شد که تعدادي از اين پروژه ها به دليل تسريع در بهره برداري با مشکل روبرو مي باشند و براي رفع مشکل اين طرحها به به دو هزار و 370ميليارد ريال اعتبار نياز است.
دانشگاهيان چهارمحال و بختياري براي استقبال از سفر رييس جمهوري به اين استان در هفته جاري اعلام امادگي کرده اند.

انتهاي پيام /*

ايرنا،

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس